Jag lovar mig samma sak jämt...

... att inte äta mer godis. Fast begäret är större än min vilja så nu står jag här ikväll med och har en godis skål. Vitt vad jag vet så går man inte ned i vikt genom att äta godis. Jag vill så gärna gå ned mellan 5 och 10 kg till, men min vilja är tydligen inte så starkare än mitt begär... Det gör mig tokig ibland!



Ikväll somnade Liam med välling! Det känns faktist bra. Det skulle vara skönt ibland om Henrik kunde ta nattningen om Liam vänjer sig med välling istället för amningen. Fast det känns just nu att amningen kommer fortsätta ett bra tag till, på grund av nätterna. För på nätterna vill Liam bara ha mammas tutte.

Idag har vi inte gjort så mycket av vad som planerat. Vi har dock varit på badhuset jag, Liam och Emil. Anna och Hampus kom hit och hälsade på och hängde med till badhuset också. Det var trevligt!
Det var meningen att jag skulle gå och simma på kvällen, men jag har glömt det! Tiden går ju så snabbt så man hinner ju inget!

Min kväll känns som en sprängfull kväll. Nu efter datorn ska jag kolla på IDOL och även varva mitt IDOL-tittande med bakning. Jag ska baka choklad drömmar. Imorgon ska jag, Emil, Liam och Sandra och hennes dotter Saga ha picknick i järnvägsparken. Sandra skulle ha med sig nybakta bullar, då kan ju inte jag vara sämre utan tänker ta med mig mina underbart goda choklad drömmar! :)

Nu ska jag läsa en god natt saga för Emil, säkert Mulle Meck som vanligt eller Molly Mus. Henrik borstar tänderna på honom just nu, det slipper jag gärna för han bara bråkar och bråkar och bråkar! Ibland får jag tupp juck på honom.

Ni ska få se en bild på hur Liam sov igår kväll när jag skulle gå och lägga mig, inte helt ovanlgit när det gäller honom:



Han ligger tvärs över sängen.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Karin!

Jag är hundvakt hos min moster, dom är i spanien i 10 dagar så jag bor här under tiden :)

LÄttast så med hund,barn & allt!



:D Hoppas allt är bra med er?

Kram

2009-09-10 @ 00:40:55
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Hur svårt kan det va att låta bli godis? Jag har ju hållt upp i över ett år. O du kanske minns mina påsar. Ett halvkilo tre ggr i veckan på jobbet. Men det går faktiskt bra. Ända gången jag är riktigt sugen är när jag rört för mycket på mej. Du vet allt salt som försvinner. Så rör inte på dej!!!

2009-09-14 @ 19:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0