Gympa och Åke

Idag har Emil börjat gympa. Vild och galen som han är passde det honom perfekt. Han gillade det, fast jag tror han var lite osäker ibland. Tur att Henrik var ledig och med idag för jag hade aldrig klarat att ta hand om vildingen Emil och Liam samtidigt i det tempo man hade. Det får bli att skaffa barnvakt på torsdags kvällarna de kvällar Henrik inte är ledig.

Gud vilken gosig katt vi fått! Han är busig ibland men oftast så snäll och go. Det är fruktansvärt mysigt när han kommer och kurrar och myser med en. Idag fick han sitt halsband på sig för första gången eftersom jag hoppas kunna släppa ut honom inom kort. Han busade med det i början, men har nu helt accepterat det, utan vidare större problem.
Kissen har inget besämt namn, än! Det känns dåligt, men vi kan inte bestämma oss. Emil sa häromdagen till mig: "Katten ska heta ÅKE, Mamma!" Gissa om jag skrattade. Åke heter min pappa och detta namnet har vi haft kul åt jag och några kompisar en längre tid. Jag tänker ofta på Marias guldfisk, Åke. Samtidigt tycker jag Åke är coolt :) Hur som helst håller min pappa, ÅKE, på att fixa en "bro" ned från balkongen till marken så katten ska kunna gå upp och ned själv.

Imorgon kommer syster Emma och henns boyfriend hem och hälsar på från Oslo. Det ska bli kul att träffa dem! :)
Jag har precis cyklat en sväng till MAXI i mörkret och det var riktigt kallt ute! Jag ska köpa mig fingervantar en vacker dag då jag kan komma ihåg det. Det är perfekt att han tidiga mornar eller sena kvällar när man ska ut, för idag frös jag rejält om fingrarna.

Jaja, nu ska jag slå mig ned i soffan med Henke!

Avslutar med en bild på kissen (ÅKE?)



Han gillar babygymmet. Både och ligga och slöa i och givetvis LEKA! :)



Hans fina halsband med lite BLING BLING ;)

 


Kommentarer
Postat av: Maria, mammat till Lucas

Hejsan! Synd att jag inte kunde komma igår. Jag jobbade men i dag gör jag sista dagen så nästa gång kan jag komma.

2009-09-18 @ 07:05:28
Postat av: Anna T

Klart han ska heta åååååååke! =) ha ha

2009-09-18 @ 08:49:38
Postat av: maria

haha ja en ny Ååååååke! då blir jag glad :-D sörjer fortfarande min Åke! ;-)

2009-09-18 @ 08:53:54
Postat av: Emma

Vilken liten sötnos han är! =) Alice har ett likadant halsband =) Kramar

2009-09-18 @ 21:08:45
URL: http://emmasrum.blogspot.com
Postat av: Lennart

Han kan väl inte heta Åke heller! Sotis passar väl bättre

2009-09-20 @ 16:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0