Dagis bland annat

Vi har fått en dagisplats! Emil ska börja på Sirius i början av november. Dagiset ligger drygt 15 minuter härfrån, om man går med Emil. Så det är perfekt!
Jag har skickat in papper idag på Emil, som ska överflyttas, och papper på Liam som ska skolas in om 4 månader. Jag kan inte ens tänka mig att lilla bebisen Liam ska lämnas bort hela dagarna om bara 4 månader. Jag vet att det hinner hända mycket på 4 månader med en liten bebis. Det känns bara så långt borta, fast ändå så nära.

Idag har jag och våra söner varit på badhuset på eftermiddagen. Det var riktigt gött faktist, det tyckte vi nog alla. Men badvattnet var riktigt kallt, så vi badade mest bastu och duschade en lång stund :)

Jag hämtade min cykel idag. Den har varit på service för första gången. De hade pumpat däcken och fixat lite på handbromsen då den har "körts in" nu efter att jag köpte den i våras.

Jag avskyr ju att åka och shoppa och gå i massa affärer. Så var jag inte för ungefär 1 år sedan, utan det har kommmit med tiden. Så istället har jag kommit på att man kan beställa på internet och betala med kort  och fungerar nästan likadant som att gå i affärer. Då får man betala frakt på grejerna man beställer, visserligen. Men man spar på bilen, ens ben, mina stresshormoner och likaså pengar. För jag handlar inte alls lika mycket på internet och betalar med kortet som jag skulle gjort om jag hade varit i själva affären.

Imorgon ska Emil till dagmamman och jag ska njuta av att vara ensam med Liam. Vi ska städa lite här hemma och gå en låååång promenad. Jag kommer behöva en extra promenad imorgon eftersom jag ätit ganska mycket på denna GODA tårta idag:




Kommentarer
Postat av: maria

mmm den tårtan såg grymt god ut! jag vill oxå ha! :-) lycka til lmed städningen imorgon! :-)

2009-09-02 @ 22:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0