Charmen med barn?

Imorse fick Liam i några minuter sitta på en filt på vardagsrumsgolvet - utan blöja. Jag gjorde ett ärende i några minuter, om ens det. När jag kommer in till Liam har han ålat/krypt av filten och satt sig på golvet, bajsat (lägg märke till att bajset var utav den lösa sorten), kletat med bajsen så det var bajs över HELA Liam. Inte nog med det så hade han kletat ut det över en stor del utav golvet, Tack och lov hade han missat mattan, kletat det på några utav hans leksaker och filten han satt på tidigare ska vi inte ens prata om hur den såg ut!

Hur som helst slutade det lyckligt; med en ren Liam som har både duschats och badats ett flertal gånger med hjälp utav mig. Golvet har jag tvättat och moppat av två gånger nu, men stanken har inte gett med sig.
Jag är i normalt fall inte äckelmagad när det äller bajs och kiss, men nu vände det sig lite i magen på mig när jag kom in i vardagsrummet och fick denna synen!
Liam har varit en "jag-bajsar-bara-en-gång-i-veckan-bebis" i flera månader, men de senaste 3 dagarna har han bajsat 1 gång per dag, varav 2 av tre gånger på pottan. Idag hamnade det på... ja, golvet...
Det är ju mitt fel, jag får skylla mig själv, dessutom är detta charmen med att ha barn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0