En lördag i vårt liv

Vi har precis avslutat vår middag idag jag och Emil. Jag lyckades göra egen brunsås/skysås idag, vid tillagning utav köttfärslimpa, utan mammas hjälp! Det låter kanske fånigt, men jag är glad för det. Äntligen slipper vi allt pulver-skit och allt fabrikat till såser när vi ska äta köttfärslimpa!

Emil leker nu i sitt rum och Liam sover middag, en relativt sen sådan.

Henrik har varit ledig torsdag och fredag så idag lämnade han oss och åkte till Stockholm över helgen. Han kör samma körning som förra helgen, till Boddy Holly. Fast denna gången går han inte in och kollar på showen.

Idag tänkte jag och pojkarna gå till Henriks jobb och hämta vår bil. Det är en ganska lång bit att gå för Emil, med honom i släptåg tar det drygt 1 timme att gå.
Innan detta gick vi in på biblioteket en stund för att kolla lite. Dock så blev vi fast där inne! Jag älskar att vara inne i bibliotek, det är harmoniskt med de tysta salarna alldeles omgivna av alla böcker. Emil var, faktist, stillsam och tyst. Vi befann oss till största del på barnavdelningen i deras röda mysiga soffa. Där kollade vi tillsammans i massor av böcker! Efter en lång stunds tittade i böcker och efter vi lånat en helg hög med böcker, allt i från Mulle Meck till Nicke Nyfiken, hittade Emil två kompisar (en pappa och hans dotter) att lägga pussel med. De satt tillsammans och pysslade en lång stund så jag tog mig friheten i akt och läsa lite i en amningsbok med Liam i min famn, i barnavdelningens soffa.

Efter nån timme på "Bibblan" började våra magar kurra och Liam blev trött. Så vi gick hem tillsammans och lagde lite köttfärslimpa med potatis och kokta grönsaker!

Jag avslutar med några bilder från vår mysiga förmiddag:



Emil hittade en Alfons Åberg docke



Liam och Emil läser både på och i böckerna






Liam i vagnen på väg hem. Emil och jag busade med honom så han nästan kiknade av skratt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0