Dagen (lite långt inlägg)

Idag har jag bytt kattlådan för första gången sedan vår Åke kom till oss. Ändå var sanden inte dålig, men hade blivit lite "tunn" och behövdes igentligen bara fyllas på. Fast jag diskade ur hela lådan och rengjorde den både ytligt och invändigt. Slutligen fylldes den på med massa ny kattsand. Nu ska jag slänga in lite reklam: Vill ni ha bra kattsand, som verklign inte luktar alls?! Köp EVER CLEAN i så fall. Jag ha bytt lådan en gång på 1 månad och det luktade inte över huvudtaget om sanden, inte heller luktar det när Åke har varit där och kissat och bajsat. Sanden klumpar kisset perfekt och tar bort lukten helt. Det är Perfekt verkligen!





Idag har jag och syster Anna varit på Friluftfrämjandets byt-och-sälj dag. Mitt byte var ett par skridskor och en hjälm till mig. Men jag hittade inget! Det fanns bara små storlekar kvar, tyvärr. Jag blev lite besviken för jag vill ha ett par skridskor så jag och Emil kan få åka tillsammans. Jag ska kolla lite på Tradera och Blocket sen istället. Syster Anna köpte en vinterjacka till sig själv för 50 kr. Den var jätte fin och fräsch! När hon studerade den nogrannare här hemma hos mig upptäckte hon nått som prasslade lite i en innerficka. Till stor förvåning och till lite glädje låg det 2 Tjugolappar där inne! Så jackan blev hennes för enbart 10 kr :)

Mamma har varit här idag och lärt mig hur man ska göra "sky-sås", eller brunsås när man gör köttfärslimpa. Jag lyckas aldrig med det. Fast idag gick det bra, tack vare mamma. Så nu ska jag ge mig på att klara detta själv nån dag framöver.

Henrik kommer strax hem från Stockholm och körningen till Boddy Holly. Liam ligger och sover i vår säng. Igår lyckades jag få honom somna i hans egna säng, men ikväll gick det inte alls. Emil sitter i soffan och sover. Han är lite hänig och han låter hes på rösten. Jag hoppas han slipper bli sjuk lille gubben *håller tummarna*
Jag själv känner mig trött som en griskulting. Jenny var här igår kväll efter en dag tillsammans i Karlstad. Vi spelde spel och åt godis fram till natten. Det var jätte trevligt! Fast sena nätter och tidiga mornar sätter sina spår i kroppen... :)

Liam säger nu mera "Ma-Ma" till mig när han vill komma upp i min famn. Ibland blir det "Ma-Ma-Ma-Ma-Ma", ibland bara "Ma-Ma". ÅH, jag smälter som en snögubbe i solsken över vår lille solstråle till son!

Nu ska jag hänga in lite tvätt och sånt skit...

Tjenixen!


Kommentarer
Postat av: Maria, mamma till Lucas

Ever Clean är verkligen en jättebra sand. Men köp INTE den med parfym. Den stinker verkligen och du kommer att hata lukten!! Kram...

2009-10-11 @ 21:00:42
Postat av: Sandrah

Den är absolut bästa kattsanden! Vi köper alltid den!

2009-10-15 @ 16:36:29
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0