Vaccination och blod!

Nu är Emil vaccinerad mot svininfluensan. Det gick bra, själva sprutan gick långt över mina förväntningar. Dock blev han argare än argast i väntrummet då han fick reda på att det var vår tur. Han ville ju leka mer med väntrummets alla leksaker.
Vi har lovat honom (mutat) att om han tog sprutan skulle han få köpa nån leksak.

Så efter vaccinationen på BVC åkte vi till MAXI för att handla en leksak och även ingridienser till Taco, som vi ska äta ikväll. Emil hittade nån LEGO lastbil som han fick.

Liam skulle också få vaccinationen idag, eftersom de sänkt åldersgränsen till 6 månader och uppåt. Fast vi skulle vänta tills nästa vecka med honom med tanke på den feber han haft de senaste dagarna.

Jag har också gjort nått stort idag! Jag har äntligen gett blod/plasma! Jag var så nervös som man kan vara, mitt hjärta bultade och min mage kittlade av nervositet. När jag såg nålen blev jag ännu mer nervös. Men ärligt talat så kändes det knappt alls. Det stack till lite, precis som när man tar en "vanligt" blodprov. Så i nästan 1 timme befann jag mig i blodcentralens lokaler. Personalen var jätte trevliga och betömtandet var toppen. Man fick festis och smörgås, om man ville ha, medans man låg där på "britsen" och gav bort sin plasma.

Nu blir det lunch, gårdagens rester: Stroganoff med ris. MUMMA!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att emil har fått sin vaccination iaf.

Jag hoppas på att Hampus kan få sin nästa vecka, för då ska de äntligen börja ge allmänheten här i örebro län..

Har du tagit vaccinet?

Va skönt att det gick bra o lämna plasma, det är ju inte så farligt som man tror de ska va.

Du är duktig som gör de, är en väldigt bra sak o göra. =)

2009-11-13 @ 17:45:36
URL: http://minsonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0