torsdag

Inskolningen fortsatte idag igen för Emil. Han visade sitt "riktiga" Emil, vilket var bra. Han kan vara så bråkig och vild när han väl sätter igång. Emil är ett riktigt yrväder och man får ta tag i honom i mellanåt och stanna upp honom i hans lek, så han lugnar ned sig.
Hur som helst verkar han trivas, framförallt utomhus. Han älskar deras cyklar och en stor träbuss som de har på utsidan. Imorgon ska vi se om vi kan lämna honom en stund så han får vara själv där utan mig (och Liam som snällt fått följa med varje dag).

För två veckor sedan började Emil PANG BOM och stamma när han ska berätta saker. Inte hela tiden, men lite då och då. Han har aldrig stammat tidigare och jag blev lite orolig faktist. Jag pratde med BVC om det i samband med Liams 10-månaders kontroll. Tydligen är det ganska vanligt i barns utveckling att de kommer in i perioder i livet då de stammar. Han stammar som värst när han är ivrig och vill berätta nått fort, givetvis :)

Det har varti tuffa mornar för Liam denna vecka då Emil ska skolas in. Dagiset vill ha Emil (som är "15-timmars-barn" pga min mammaledighet) från kl. 09:00 - 14:00, tisdag, onsdag och torsdag. Det är TIDIGT på morgonen för lille Liam. Liam har jag fått dra ur sängen varje morgon och han är så trött att han somnar på inskolningen. Han brukar sova till närmare 10 nu för tiden, ändå somnar han oftast vid 19- tiden kvällen innan.

Emil brukar inte vara nån "Emil i Lönneberga" och hitta på hyss, utan mest vara retsam och skrikig. Men idag gjorde han ett "riktigt hyss" när jag pratade i telefonen. Han hade lekt med Åke (katten) i katt lådan. När jag kommer in på toaletten får jag en fruktansvärd äcklig syn; Kattsant och kattbajs ÖVERALLT! Det var vidrigt, vidrigt och vidrigt! Det hela utspelade sig med stor sannolikhet som lek, men ändå...

Imorgon är Henrik ledig. Då ska vi åka till Karlstad bland annat. Jag vill ha en matsalsmöbel i vardagsrummet. Det skulle vara så snyggt att måla eller tapetsera en fondvägg för att skilja av TVn och soffan och ställa en matsalsmöblel där. Sommarlagret i Karlstad ha en möbel jag vill ha:


Kommentarer
Postat av: Angelica <3mamma till liam<3

På söndag passar oss oxå bäst :) kl 2 ska vi till pappa & fira han på farsdag, men innan eller efter passar! :)

Åh det där med kattlådan lät ju inte så mysigt, har en här hemma som gärna leker där i oxå så vi får se till o hålla dörren stängd när katterna är ute annars har vi kattsand i hela badrummet! :P



Fan va snyggt matsalsbordet & stolarna var, skulle oxå vilja ha nått i den stilen men det kostar ju tyvärr :( Man blir ju inte rik av att vara arbetslös! :( Men men man har så man klarar sej så man ska väll inte klaga :D

2009-11-06 @ 09:37:33
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad roligt att Emil verkar trivas på dagiset =) Det passar säkert honom jättebra, finns ju massa busiga barn att leka med där ^^

Jag tog hål i öronen med en "pistol", otäckt, usch...

Jag är alldeles för feg för att våga ta hål i naveln haha Fast det är riktigt snyggt! Du kommer vara hetaste bruden på stranden i sommar! =D Kramar!

2009-11-06 @ 19:45:07
URL: http://emmasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0