Skridskor

Idag har Emil invigt sina skridskor han fick förra året i julklapp! Bättre sent än aldrig ;)
Henrik och Liam väntade här hemma då elektrikern kom hit och kopplade in ett kontaktuttag på balkongen. Så Emil och jag fick liten egen tid idag, det uppskattar jag så mycket. Det blir ju inte så ofta jag får ägna mig åt ett barn åt gången eftersom jag är ensam med dem till stor del av deras vakna tid.

Emil var jätte duktig att åka, det var ju trots allt första gången han stod på ett par skridskor på isen. Jag vet ju själv hur svårt det är att hålla balansen. Vi åkte i drygt 1 timme sen tröttnade Emil.
Vi åkte ned på stan istället och försökte hitta en farsdagspresent till Henrik och min pappa. Men vad köper man?! Vi hittade inget. Jag ska ge MAXI en chans sen också, om man hittar nått där.

Äntligen, efter lite tjat, så är vårt kontaktuttag på balkongen fixad! Henrik är just nu till nån affär och ska förska fixa en förlängnignssladd så vi kan testa om vår motorvärmare och kupévärmare funkar. Det är så skönt med denna möjlighet. Det är det värsta som finns när man har bråttom till jobbet på morgonen och man ska stå och skrapa rutor och ta bort massa is (som sitter lika fast som berget!). Nu kan vi istället få en uppvärmd bil och isfria rutor, gött!

På tal om bilar så åkte Henril till Volvo imorse och köpte en sån där plastmatta till bagaget. Det var verkligen behövligt nu när man ska börja ställa in en lortig och slskig barnvagn.

Dagen är inte slut, men det känns ändå som vi fått en del gjort.

Jag avslutar med några bilder från dagen:



Emil får prova hjälmen hemma innan vi åker och sätta på sig sitt underställ. Givetvis ska han spexa :)




I ishallen, redo att åka!




På isen och med en hjälp-grej (vet inte vad de heter)



Liam, här hemma

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag och Jenny säger hej, live från Stockholm =) Du förresten, hur luktade det i ishallen? Luktade det surt eller sour??

2009-11-07 @ 20:50:15
URL: http://nicolediors.blogg.se/
Postat av: Lennart

Griller? Nu? Så kallt är det väl ändå inte ute.

2009-11-07 @ 22:10:55
Postat av: Angelica <3mamma till liam<3

Yes såg det :D Man måste vara inskriven på ams i 3 månader innan man får det, o sen måste man göra vissa saker enligt dom för att man ska få det! T.ex gå hos en jobbcoach & även söka visst antal jobb.. Men gött o få lite stålar iaf.. Åh börjar bli lite nervös nu, är lite blyg när jag ska träffa nytt folk men de brukar släppa rätt fort & då blir jag som en pratkvarn i stället ;) Haha

2009-11-07 @ 23:18:04
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack så mycket;)

2009-11-08 @ 10:34:05
URL: http://missmaaliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0