Julstök

Nu har jag börjat lite med julstöket. Jag skulle vänta tills på lördag igentligen, för då har jag barnvakt. Fast idag kunde jag inte låta bli, utan började lite smått ändå. Jag har satt upp lite stjärnor i fönstren och bytt gardiner i köket. Det är mer jobb än vad man kan tro när man ska göra en "stor-städning". Jag ska ändå ha barnvakt på lördag och fixa det sista. Jag vill ha de mysigt med lite julkänsla inför första advent på söndag.
Jag ska, när städning och sånt pyssel är klart, koka en julskinka för det är så GOTT! Dessutom ska jag baka lussebullar, för det är också GOTT! Jul är bra mysigt! :)

Pappa ska komma in nån dag och sätta upp en lampa över köksbordet. Vi har ingen där idag, utan har tänt en rislampa som står bredvid bordet när vi vill ha extra ljus. Fast nu när mörkret tränger sig på allt mer och det är mörk till stor del av dygnet så räcker inte den belysningen vi hade tidigare. Mamma och pappa har dessutom en relativt ny lampa som de inte vill ha mer som jag älskar, så vi ska få ta den. Den är i ek och med vita glaslampor hängdes på den. Jätte fin! Eftersom vårt köksbord är i ek passar lampan bra ihop med bordet.

Idag har vi träffat Emma och hennes dotter Moa på stan jag och Liam. Vi åt lunch på Café Paus och jag köpte ytterligare en julklapp idag. Jag ska fixa alla julklappar så fort jag kan, för jag vill bli av med dem. Som sagt, jag ska inte trängs med folk på Bergvik den 23/12 som vanligt, för att hitta de sista klapparna. Fast å andra sidan vore det mysigt att åka dit, och bara kolla på alla stressade människor medan alla vår klappar är färdigköpta. Det är ju mer eller mindre tradition att vara på Bergvik 23/12 varje år för vår del. Tiden får utvisa vad vi gör helt enkelt.

Barnen sover nu, Henrik är på Ålandsbåt och jag borde också lägga mig. Jag är ganska trött, men inte tillräckligt för att somna än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0