Händelserik dag

Morgonen började med att jag och Liam lämnade Emil på dagis, sedan åkte vi till Svartå till Anna och Hampus. Hampus är 6 veckor yngre än Liam, men det märks inte alls varken i storlek eller utveckling. Det är kul när de kan busa och krypa efter varandra. Liam är ju en busunge som rycker sakerna ur händerna på andra barn jämt, likaså på Hampus.

På eftermiddagen kom Elin ned och Thea. Thea fick, som vanligt, smaka på Liams "rycka-saker-ur-händer-syndrom" och även "dra-alla-i-håret-och-klämma-andra-i-ansiktet-syndrom".

Jag har hunnit med en del saker idag mellan dessa besök. Jag har satt upp julgardiner i vardagsrummet (som jag inte blev riktigt nöjd med), och dammat och städat ur vår sovrum och även bytt gardiner och sängkläder där inne. Puh, det är mycket att göra. På lördag ska jag som sagt lämna bort barnen i några timmar, så då ska jag fixa det sista med städning och sånt.

Jag måste bara berätta att jag är stolt över Emil. Han har bytt från dagmamma till dagis och på en otroligt kort tid anpassat sig till alla nya regler och nya rutiner. Det är verkligen stor skillnad att vara i en grupp på 3 barn till att komma i en ny grupp med 18 nya barn. Dessutom är rutiner och reger väldigt annorlunda. Jag trodde det skulle dröja myket längre tid för Emil att anpassa sig, men nu redan efter drygt 3 veckor är han på "banan" och dagarna på dagis går alldeles utmärkt, som han aldrig varit någon annanstans.

Nu är jag så fruktansvärt sugen på godis, choklad, så jag spricker nästan!!! Jag ska försöka glömma godissuget och vika in lite tvätt som hängt på torkställningen i 4 dagar nu...

Avslutar med nån bild på Hampus och Liam:



Hampus och Liam





Liam



Liam och Hampus

Kommentarer
Postat av: Elin- Theas mamma

Tack för idag! :)

2009-11-26 @ 20:16:32
URL: http://pumanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0