Förskola, inte dagis

Tydligen är det STENHÅRT, det heter FÖRSKOLA, inte dagis! Det har jag fått lära mig. Det är lika bra att ändra det i huvudet så jag inte säger fel, för som sagt, det är stenhårt (tydligen).

Emil var duktig och lämnades ensam på förskolan (jag höll på att skriva fel, dagis) idag. Han fick vara där i 3 timmar. Nästa vecka ska vi fortsätta med tisdag, onsdag och torsdag i bara 3 timmar per dag. Så han får vänja sig långsamt, de ville ha det så. Jag tror även det blir bäst för Emil. Det är en stor omställning för honom.

Idag har vi varit i Karlstad efter Emils tre timmar på förskolan och sedan tog vi en sväng till Filipstad och hälsade på Henriks föräldrar. De bjöd å mat och svärmor lagde ihop hemmagjorda köttbullar. GOTT!!!
Emil och Liams kusiner kom och hälsade på också. De är jämngamla så de leker bra ihop.

Emil har fått sig ett nytt regnställ idag. Det är i galon, för förskolan vill tydligen att regnställ ska vara i galon. Jag har ett jätte bra regnställ som jag köpte i våras på InterSport. Det är inte i galon, utan i nått annat material. Men de vill ha galon. Så jag lämnar kvar det nya regnstället på förskolan så får Emil ha kvar sitt andra här hemma.
Det blev ett regnställ från DIDRIKSON (LÄNK DÄR MAN KAN KÖPA REGNSTÄLLET, TRYCK HÄR) i en grön härlig färg.

Liam är så mammig nu för tiden. Han har gnällt hela kvällen här hemma sen vi kom hem så fort han inte får vara hos mig! Lämnar jag rummet så han inte ser mig, då är det skrik för fulla muggar! Man inser verkligen vad denna lill underbara varelse behöver mig. Det tror man inte jämt, men det är mysigt att veta hur mycket jag betyder för honom. Han skulle bara veta hur mycket han betyder för mig!

Nu ska jag äta lite choklad i soffan med Henk, innan det är dags för sängen.

Hej och Hå, lunka på!


Kommentarer
Postat av: Angelica <3mamma till Liam<3

jajjemenn, har du nått nr som jag kan nå dej på så jag kan höra av mej när vi är klara hos pappa! Du kan ju mejla de [email protected]

Nopp har ingen inkomst alls, mer än mitt bostadsbidrag :( från december får jag aktivitetsstöd iaf.. så kan man ju alltid hoppas på att jag får hoppa in o jobba lite snart, står med i polen för förskola/fritids! :)

2009-11-07 @ 12:39:59
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: karrrååååå - en gång i tiden länkad av paow

håller med !!

2009-11-07 @ 13:25:37
URL: http://diradiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0