1 år sedan

Idag är det 1 år sedan jag arbetade min sista arbetsdag innan jag gick hem på mammaledighet. Det har bara gått 1 år, fast jag tycker det känns som mycket längre tid. Det känns som kanske 2 år.
Det var hur som helst, sorligt nog, den sista dagen jag gjorde inne på Företagservice. Nu väntas annat när jag kommer tillbaka efter min mammaledighet.
Jag börjar jobba 1/2-2010, så jag har drygt 2 månader kvar att njuta innan allvaret drar igång med tidiga mornar, sena kvällar, stressiga dagar, långa dagar på dagis för våra söner. Det som känns värs av allt med att börja jobba igen är att Emil och Liam ska få vara på dagis så länge på dagarna. Det känns så sorigt att de kommer befinna sig mer timmar på dagis än i hemmet.
Har vi tur kommer de bara vara på dagis ungefär 3 dagar i veckan eftersom Henrik oftast är ledig två dagar/vecka och de infaller oftast på vardagar. Jag HOPPAS det blir så.

Nu ska jag gå in i köket, där håller Emil och Henrik på att bygga pepparkakshus. Barnen fick vara hemma idag, även om vi städat och hållt på. Man får inte saker och ting gjorda på samma sätt, men det går ändå :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0