Söndag

Idag lämnade Henrik boet och åkte till Åland och han kommer inte hem förens onsdag natt. Så vi är ensamma länge nu.

Emil hade feber i natt och väckte mig vid 3. Han var dålig och grät. Jag gav honom Alvedon, som han utan protest, drack upp i ett nafs. Fast jag förstår honom, det smakar ju saft.
Sedan somnade han och vaknade inte förens 11:30 idag! Gissa om vi haft en lugn morgon jag och Liam, förutom en tråkig tvättid dock.
Idag har Emil varit pigg och kry förutom att båda hans ögon är röda och det kommer gegg från dem båda. Jag är säker på ögoninflamation. Vilket smittar skit lätt.

Det skulle ju inte förvåna mig om jag blir sjuk nu med två barn här hemma, ensam. Jag blir oftast som sjukast då Henrik är på Ålands-hav. Gud måste verkligen ge igen för gamal ost ibland. Jaja, peppar peppar än så länge.

Emil fick åka med morfar i hans lastbil en sväng idag. Mellan Karlstad och Kristinehamn så jag fick vara ensam (nåja, med Lia åtminstone) i 1 timme. Då hämtade jag bilen på Charterbuss garage så jag inte är billös i dessa dagar, i fall det händer nått.

Sedan har Emil, jag och Liam tagit oss en promenad och avslutade promenaden i en lekpark.

Liam har fått mer och mer smakportioner nu. Han gillar gröten och potatis med morötter. Han liksom "puppar" i sig det, det ser så gulligt ut.

Nu ska jag sätta mig och veckaplanera vad vi ska göra för mat. Imorgon blir det pasta carbonara, min egna. Det var typ 100 år sedan.

Ha de!





Liam idag innan han somnade för natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0