Onsdag

Nu ska jag strax fixa baugetter och lite fika så ska vi ut på picknick i skärgården jag, barnen och Jenny. Det skulle bli soligt, fast just nu är det molnigt. Så länge det inte regnar så är det OK :)

Igår var jag i Karlskoga med Pia och hennes son Melwin. Vi tog med hennes tvillingvagn där vi lade ned Melwin och Liam. Emil var hosdagmamman. Ingen av oss hade körkort på den där vagnen så det gick så där eftersom vi båda är vana att man kan komma fram i trånga utrymmen med en enkelvagn.
Hur som helst, vi shoppade lite, fikade och lunchade där på stan.
Jag köpte lite kläder till barnen. Framför allt till Liam. Han har ju nästan inga kläder alls.

När vi kom hem till stan igen och hade hämtat Emil åkte vi hem till Pia. Vi hade köpt med jordgubbar så vi åt dessa med vispad grädde. För mig som inte gillar grädde blev det bara socker till jordgubbarna, fast det var gtt ändå!

Pia lärde mig att själv scanna på MAXI igår, det var krångligt och jag föredrar att stå i den "vanliga kassan" i fortsättningen. Då är det i alla fall nån som gynnar kassörskorna så de får behålla sina jobb.

Igår kväll avnjöt vi en film jag och Henki. Det blev Wallanders nya Hämden som vi köpte. Jag var så trött så jag satt och flummade igenom filmen och fatta inget.

Henki åker bort nu och jag kommer inte se honom nått på 5 dagar nästan. Det blir en kort vistelse tillsammans på lördag kväll innan han åker igen. Det kommer bli jobbigt med allt, fast jag överlever, det har jag gjort förr.

Nej, baugetterna väntar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0