Mors Dag

Mors Dag hittills;

Vaknade tidig; 05:30 utav en ledsen Liam. Han var otröstlig i 30 minuter, jag har ingen aning om vad det berodde på. Han tröstades sig efter, som sagt, 30 minter vid mitt bröst. Vi hade det jätte mysigt en stund tillsammans innan storebror Emil kom in till oss. Då myste vi tillsammans tills Emil börjar fråga om frukost.
Barnen vet ju inte vad Mors Dag är riktigt fast jag försökte få Emil att förstå och till slut gav han mig en kram och sa " Åh, min söta goa Mamma". Han kan vara snäll Emil.

Emil är hos mormor och morfar nu. De hämtade honom förut så jag kunde få ha tvättiden i lugn och ro och kunna utnyttja den till max. Jag har så MYCKET tvätt.
Emil, Liam och jag åkte till Bageri Höghuset förutot och köpte en grädd-tårta till mormor på Mors Dag. Jag ska nämligen åka till dem sedan och hämta Emil och då tänkte jag fira min mamma.

Jag sitter nu och kollar på olika tårtor till Liams dop. Jag har "Googlat" efter olika och hittat massor som är fina, så klart!
Jag har bestämt att jag inte vill ha en "fotografi-tårta" längre, utan en tårta i marsipan. Det ska vara med nån dekoration på. Dopet närmar sig nu och det är så mycket som ska fixas.
Dessutom har Henrik och jag bestämt att vi vill ha ett enkelt dop. Henrik ska inte ha kostym eller likande, utan simpelt och avslappnat. Sedan får våra gäster klä sig hur de vill självklart, det är så kallad Fri klädsel.

Igår fick Liam prova nappflaska och han kom på hur man skulle suga i sig innehållet på en gång. När vi skulle lära Emil att suga på flaska så fattade han inte hur man gjorde, vi fick hålla på ett tag innan han "hajade". Hur som helst gillade inte Liam innehållet han fick; vatten.

Ikväll kommer Henrik hem! Han ringde förut och berättade att han köpt en Mors-dag-present till mig på båten från honom och våra söner. Jag blir ju självklart nyfiken på vad han hittat på. Hoppas det är godis! :)



Emil ger lillebror nappflaskan.



Liam på bordet, som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0