Lördag

Imorse tog jag med ungarna och lastade barnvagnen full med spadar, hinkar, you name it och gick till lekparken.
Först tog vi en sväng till lill-Konsum och köpte strösocker och pärlsocker. Vi skulle göra chokladbollar när vi kom hem, inte negerbollar :)
Inte förens NU, en halvdag senare har vi gjort dem dock. De står på kylning i kylskåpet.
Henrik och Emil rullade, Henriks blev fina och Emils blev lite mindre fina, eller mindre runda kan man också säga :) Så de var fina för att vara ovala och avlånga.



Emil och jag köpte lite choklad också på lill-Konsum som vi åt i lekparken innan han lekte. Det var så gött väder ute så länge solen sken i alla fall. När vi varit i lekparken ett tag kom en äldre dam dit med sitt barnbarn, i pratade med varandra länge. Så det blev ett par timmar vi tillbringade i lekparken.

På eftermiddagen åkte vi ut i skärgården till en lekpark där och köpte med oss en varsin Daim-strut. Emil lekte i lekparken i den där båten som en galning.
Henrik och jag ska åka dit nån kväll till veckan när det är fint väder och när Henrik är ledig och ha picknick med barnen. Det har vi kommit överens om.

Jag ska strax cykla till MAXI ör Henki vill ha lördagsgodis. När jag ändå cyklar ska jag ta mig en längre cykeltur.

Imorgon blir det ingen träff med Filipstad-mammorna som jag umgicks med när Emil var liten. Jag har inte hört nått från Helen, som hon sa, så jag åker till Björneborg till mamma och pappa istället. De hade köpt en liten skotskärra till Emil så han kommer ha kul imorgon.

Ha de gott!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Det är inte resultatet som räknas. Pojken ska ha kul

2009-05-17 @ 20:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0