Kryssning

Nyss hemkommen från en spännande resa på Cinderella.
Liam har skött sig förutom en massa gråt på hemresan, han var övertrött. Det passade sig utmärkt att slå igen de blå ögonen så fort vi satte oss i våran bil. Så där sitter han nu, i babyskyddet, och sover, djupt.

Resan började bra, vi hann komma till Arboga då det började hända saker. En man hade druckit sig medvetslös i bussen och låg där bak. Henrik fick ringa 112, efter en ambulans som hämtade honom. KUL start på en resa. Hans tre vänner fattade inte riktigt att det inte var så klokt att dricka så mycket, så de fortsatte. Det resluterade i att 2 av 3 vänner fick stå kvar på Viking Lines terminal och vinka av båten, de var för fulla för att stiga ombord. Ja, klantarseln!

Annars har resan varit bra, med MASSOR av god mat. Då menar jag verkligen MASSOR! Som busschaufförs-fru får man njuta och ta del av massor av goda ting i livet. I Arboga fick vi middag, kostnadsfritt, på båten Buffé (den betalde vi själva till mig), frukostbuffé (som ingick i hytten) och sedan en snäll hovmästare som Henrik har gjort sig vän med som bjöd oss på lunch-buffé idag och sist en stor köttbulle-smörgås på hemresan i Arboga, den var givetvis gratis som busschaufförs-hustru. Alltså MASSOR av mat!
Henrik är vän/bekant med de flesta av bestättningen på den där båten, det blir väll så när han är mer där än hemma (lite överdriv...fast nästan sant). Vi har träffat många kloka Viking Line-arbetare som avstått att göra bort sig i TV-programmet Färjan på kanal 5. Jag tycker den där bartenderna Håkan är en nörd, det verkade jag inte heller vara ensam om.

Det var trångt i hytten och framförallt med barnvagnen. Fast Henrik kom på ett bra sätt att få lite extra med plats (en bild kommer på detta längre ned...)
Liam sov hur bra som helst i natt. Vi somnade relativt tidigt och vaknade sedan utav en hel natts sömn, Liam snuttade lite på mitt bröst bara annars sov han hela natten. Det är forsta gången någonsin. Antar att han tyckte det var skönt att gubba omkring i en plastbalja på Östersjön.

Jag har träffat många underbara människor och som har brytt sig så mycket om vår lille Liam. Man får så mycket uppmärksamhem med en lin bebis. Alla vill komma fram och klämma och prata.

Dessutom har jag ökat på min "VILL-HA-LISTA" efter ett besök i Tax Freen.... AJ AJ.

Nu ska jag krypa ned i soffan, ta en djupt andetag och njuta av att komma hem igen. För det är som ordspråket säger; Borta bra - men hemm bäst!

Avslutar med lite bilder från vår kryssning;



Liam sitter i bussen innan vi får köra ombord bussen på båten. Här har alla resenärer gått av bussen.



Vi ska hänga på de andra bussarna och köra ombord bussen på båten...



Väl ombord, här ska båten åka...Liam är glad.



HAN SER VERKLIGEN UT SOM EN TROLLUNGE!!!!



Suddig bild men en sån vild och glad unge!



Barnvagnen på överslafen, perfekt för att spara lite plats! BRA idé Henki Penki!



Snygg pose från min sida, PUSS! Liam blundar...
Jag är inte gravid, utan har ätit lite för mycket.....

 

Nöjd unge i vagnen, i baren.



Liam nyvaken.


Kommentarer
Postat av: Anna T

Gud va mysigt med kryssning och gott med all mat!

Har du fått receptet va sara än?

Är så sugen på att göra den maten nån dag.

Men ha de så bra!

Har förresten skaffat blogg jag med nu.

minsonochjag.blogg.se kanske inte uppdaterar så ofta men nån gång då o då.=)

2009-05-15 @ 09:23:40
URL: http://minsonochjag.blogg.se/
Postat av: Lennart

Låter som en spännande resa. Jag vill oxå göra nåt kul. Inte bara jobba o sova. Men det kanske kommer

2009-05-15 @ 22:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0