Idag... Ett långt inlägg....

Det känns just nu som jag går in i väggen snart! Jag är så glad att Henrik kommer hem på torsdag.
Till helgen ska den där Cinderella upp från havet och renoveras så då har inte Charterbuss några körningar dit förens på midsommar, så SKÖNT!!! Jag vill ha Henrik hemma nu ett tag på nätterna och kvällarna framförallt.
På midsommar kör han dock så då tar jag våra söner med mig och åker ner till västkusten.

Idag har vi mött upp min syster Anna vid resecentrum. Hon ska sova här i natt så vi ska kolla på film strax.
När vi väntade på Anna vid järnvägen stod det ett godståg inne på perongen. Emil ville gå fram och kolla på det. Tåg-chauffören satt där inne med öppen dörr så han började prata med oss. Han erbjöd Emil att komma in i loket och kolla, fast Emil vågade inte. Det var trevligt att prata med killen, han var en rolig prick.
Hur som helst, tåg facinerar mig. Det har det alltid gjort. Det vore kul att köra ett sånt där lok. Jag minns så väl på gymnasiet när jag och Anna pratade om en sådan utbildning. Lokföraren jag pratade med idag sa att utbildningen är på 55 veckor, helt överlevnadsbart.

Min dröm och vilja att bli barnmorska är inte så stark att jag vill sätta mig vid skolbänken igen under 5-6 år. Det lockar mig inte. Så ska jag utbilda mig till nått ska det bli nån kortare utbildning. Vi får se vad jag ska göra med mitt liv. Hittills har jag gjort det mitt hjärta brunnit för som starkast; Skaffat barn. På köpet fick jag två fina och friska söner som jag älskar över hela mitt hjärta.
Efter min mammaledighet går jag tillbaka till Transcom, tillsvidare...

Imorgon ska jag färga mitt hår. Jag ska slänga i nån brun/röd nyans i håret här hemma. Jag har inte lust att slänga ut några pengar på att klippa och färga håret hos frisör nu. Istället gör jag det själv, om jag vill.
Jag ringde Helen idag och bokade en klippning och färgning i augusti istället. Då kan det vara kul att piffa upp håret lite efter en sommar med slitet och solblekt hår.

Från och med torsdag är dagarna fullspäckade till söndag.

Torsdag; Karlstad med Henrik. Vi ska till sjukhuset, IKEA och möjligtvis Bergvik. Efter Karlstad ska vi på babysimmet (om det är nått denna vecka?)

Fredag; FASTINGEN! Vi ska ner på stan och åka karuseller med Emil har i lovat honom. På fredag eftermiddag ska jag på After Work på Mastmagasinet med ett härligt tjejgäng.

Lördag; Picknick i skärgården med mina vänner (och arbetskompisar) och deras barn. Håller tummarna för bra väder.

Jag ber om ursäkt för ett långt inlägg och tackar för mig.

Hej!



Min lilla Liam sover så rofyllt i vagnen, så FINT!

Kommentarer
Postat av: Maria och Lucas

Be inte om ursäkt... Vi gillar långa inlägg. Gött att båten inte går så du får lite sällskap där hemma. Själv har jag börjat jobba. Var faktiskt på jobbet när du hämtade bilen sist. Synd att jag missade dig. Ha det bra!! Kram...

2009-05-26 @ 20:31:16
Postat av: Elin

hejsan! :)

Jag tror att de är babysim på torsdag! =) har inte hört nåt annat iallafall.. Kramkram

2009-05-26 @ 21:28:35
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Lennart

O deras barn? Hmm... Jaja. Om inte Anna o Kim följer med som mina barn så tar jag med hunden.

Jasså du har redan tröttnat på att vara själv? Då skulle du se hur det är efter fyra år då!

2009-05-26 @ 21:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0