Ganska Fullspäckad dag

Vi har precis kommit hem från en ganska fullspäckad dag i Karlstad och Skoghall.
Först åkte vi till Barnens Hus där Stjärnstudion hade fotografering av barn. Jag ville ha syskonkort på mina söner och det fick vi, väldigt fina sådana! Emil var så snäll och höll omsorgfullt om Liam.
Vi hade lovat Emil en leksak om han var snäll och åtminstone ställde upp på fotografi, eftersom han inte så gärna gör det nu för tiden. Ja vet, mutor är inte så "lärorikt" kanske, men ibland bra att ta till.

Han valde först nån lastbil för 500 svenska riksdaler! NO NO, inte nått så dyrt, sa vi. Utan han valde snart en båt (Livräddnigsbåten Elias för er som vet) som var till ett lagom pris. Just nu sitter han i badkaret tillsammans med Henrik och badar med den där båten.
Liam fick nöja sig med två bitringar. Han har börjat greppa saker mer och mer och biter på dem otroligt mycket, ALLT ska till munnen. Så är det med alla bebisar, så Liam är inte unik. Han gillade sina bitringar, de går lagomt nog in i munnen.

Jag kollade på Barnens Hus på barnvagnar, jag är så sugen på en Emmaljunga City Cross i svart skin-immitation. JAG VILL HA! Fast som många vet är det mycket i världen man vill ha, men inte kan få. Tiden får utvisa vad det blir för nått.


Efter Barnens Hus åkte vi till Burger King och åt, vad länge sedan det var! Gott dessutom.

Efter Burger King åkte vi till Skoghall till min farbror och hans familj. Det var rena kungariket där för Emil med leksaker av alla slag. De härjade ganska mycket ungarna medans vi satt vid köksbordet till största delen och pratade. Det slutade med att de satte igång nån vattenkran, utomhus på gården, av nått slag och kom in alla sjöblöta så vi fick låna kläder till Emil :) De hade i alla fall kul, så man kan verkligen inte klandra dem.

Nu ska vi strax äta lite varmkorv med bröd innan det är dags för sängen för Emil.

Ha de!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Barnvagnen var verkligen fin. Vill oxå ha fniss

Ha det så bra

2009-05-09 @ 22:24:11
URL: http://gumminasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0