Broccoli-puré - ingen succé

Nej, det var rysningar utav denna gröna och fina puré när jag lät Liam prova det idag.
Imorgon ska jag testa morot, tror jag. Man är så van att dagarna ägnas åt amning och endast att ge mat åt stora Emil, att man glömmer att den lilla också ska introduceras till matlivet, i alla fall fast föda.
Tur att det inte är nån panik. Utan att man hinner vänja sig både jag och Liam.



Annars idag har vi inte gjort nått speciellt. Tagit en promenad efter lämningen av Emil imorse, städat lite här hemma, lämnat in kontraktet på lägenheten till hyresvärden, handlat på MAXI, pratat med MATLAR på jobbet och sorterat ut de bilder jag vill framkalla från kameran (det är SVÅRT!). Fast man måste välja, jag kan inte framkalla alla bilder jag tar tyvärr.

Samtalet med MATLAR gick bra. Jag hade inga större förväntningar alls igentligen, mest nyfiken. För jag har tänkt lite under helgen och kommit fram till att det värsta som kan hända är att jag hamnar på privaten. Jag är fortfarande inte arbetslös, vilket man ska vara glad för i dessa tider. På privaten kan det bli mycket trevligt också, tillsammans med Åsa och Lennart :) Vad kul vi kunde ha!
Fast givetvis vill jag helst komma till Företagservice, eller Storkund som det nu blir. Men hur som helst blir det bra, jag känner mig lugn.

Imorgon ska jag packa resväskan inför vår kommande Ålands-resa som vi åker på på onsdag. På eftermiddagen när jag hämtat Emil ska vi åka till Björneborg och hälsa på Minna med familj. Minna och Ari och köpt en studsmatta till deras barn (Viggo har nog ensamrätt på den än så länge tror jag) som Emil ska dit och hoppas på och förmodligen ska barnen leka lite.

Jag ser verkligen fram emot Åland-resan med all MAT! Jag älskar mat, det rinner ur munnen bara utav tanken på allt gott som vi ska proppa i oss :)

Nu bir det mys med Liam och Henke, Emil sover som en stock, sedan blir det sängen!

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Vem gillar broccoli? BLÄ!!!

Ja du. Kuse är inte vad det varit. Men jag gillar mitt jobb ändå.

Kom snart...

2009-05-11 @ 21:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0