Juli

Ytterligare en dag till som passerat och det är JULI nu. Behöver jag ens nämna att jag tycker tiden går så fort?!
Hur som helst har syrran Anna varit här idag och vi började dagen med att lämna Emil hos dagmamman och sedan fortsätta med en promenad på drygt 5-6 kilometer. Det var VARMT och SVETTIGT!
Anna har även passat Liam så jag åkte och veckahandlade idag.

Jag har gjort två spännande maträtter idag. Först en tomat puré ala Italia till Liam baserat på tomat, basilika, rapsolja och vitlök. Jätte enkelt och gott enligt Liam. Det är lätt att göra egna puréer när man har en mixer, den är värd mycket :)



Till vår egna maträtt gjorde jag plättar som var lila. Jag gjorde vanlig pannkaksmet fast med en del grahamsmjöl i och för att få dem lila hällde jag i en förpackning med blåbär i smeten. MUMMA!

Vi har tillbringat en del av kvällen i en lekpark. Emil hittade en pojke i hans ålder och de härjade ganska friskt. Så Emil stupade i säng ikväll efter en dusch; ungen var ju lortig som en gatupojke :)

När Prästen var här förra torsdagen angående Liams dop upptäckte han en talang hos Emil som jag märkt utav tidigare; att han kan sjunga. Han är duktig och kommer lätt ihåg låttexter jag eller dagmamman lär honom. Eller så hör han på radion eller CD. Så prästen tyckte Emil skulle börja sjunga i kör, barnkör. "Det är ofta så de STORA stjärnorna börjar", sa prästen. Jag blev intresserad av det och frågade Emil om han vill och det ville han. Fast han förstår nog inte vitsen med en kör riktigt än. Jag ska ringa om detta till hösten, för nu är det sommaruppehåll. Prästen sa att de inte enbart sjunger psalmer, tack och lov.

Vi upptäckte i måndags att Liam inte gillar gräs. I alla fall inte att sätta ned sina fötter eller ben i gräset utan kläder/strumpor på. Han skrek rakt ut. Idag fick han sitta med i sandlådan och det var mer uppskattat.

Imorgon kommer Henrik hem från sin 4-dagars körning. Om jag inte missuppfattat nått så har han varit både i Finland och Estlan på dessa dagar.

Nu ska jag slå mitt arsle i soffan och kolla lite på TV, ensam. Det är skönt att vara ensam ibland när barnen sover.



Pojkarna leker i Emils rum.



Liam sitter upp för det mesta, även i babygymmet.



Liam på väg till lekparken



Mormor håller i Liam så de får gunga ihop. Liam tyckte det var kul :)



Liam i sandlådan.



Emil körde vagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0