3 tänder och BVC

Liam har fått 3 tänder till. Jag kände dem igår kväll, då de trängt fram från tandköttet. Dessutom var vi på BVC idag och lillpojken, eller min så kallade "Pojkebebis" som jag kallar honom, visade som vanligt att han går upp i vikt.

Idag vägde han 9555 gram och var 70,3 centimeter lång. Det var läkarkontroll idag också och han är godkänd.

Efter BVC trotsade vi regnet och gick på stan jag, Liam, Jennifer och Sandra och hennes son Elias. Vi tog en fika på Café Paus och sedan gick vi i affärer. Jag avskyr att kolla i affärer igentligen, men får jag traska runt på barnavdelningarna är jag relativt nöjd. Jag köpte lite kläder till båda pojkarna. Jag köpte till mig själv 1 armband som var fint, det var dessutom rosa och flätat i läder-immitation.

Fy farao vad blöta vi var efter en promenad hem i regnet. Fast trots att regnet trängt in intill troskanten så gillar jag regnet.

Igår låg jag i princip deckad av en förkylning. Jag höll igång på förmiddagen och packade lite flyttkartonger, men kroppen sade till slut stop och jag satte mig ned i soffan. Jag var helt slut och varenda muskel värkte, som vid influensa. Idag mår jag bättre, fast känner mig lite matt och min nästa kliar av allt snor.
Dock är det inte lätt att vila sig när man har två barn att ständigt ta hand om. Då finns inte ordet vila riktigt :)

Henrik åkte inte till Åland torsdag och fredag, utan är istället på hemmaplan, vilket innbär att han kommer hem om eftermiddargarna och kvällarna.

Imorgon ska vi till Kil till min farmor och hennes man Sven. Fast först ska vi kolla på Baby Dadda i Skåre på en ny vagn. Jag vill ha en Emmaljunga City Cross i färgen Black Croc (det är svart skinimmitation). Den vagnen fanns bara på den butiken i Karlstad inklusive skötväska och en fotsack i samma färg. Kolla får man alltid göra, sedan får vi se om det blir nått köp.



Som Lennart skriver; Over





Kommentarer
Postat av: elin

Riktigt snygg den vagnen!

Snart är vi grannar Karin, de blir grejjer de! :D

Kan vi springa in till varann på fika oså:P

kram

2009-07-09 @ 19:44:52
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Anna

Det va verkligen en snygg vagn! Jag vill oxå ha en ny... Jag vill ha en sulky med helt ligg lägge.

Ha det så bra i regnet :)

2009-07-09 @ 22:42:00
URL: http://gumminasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0