Ont i huvudet

Ja, fy fan vad ont jag har!!!! Jag har nyss klämt i mig en Alvedon och hoppas den hjälper snart. Dessutom har jag åkt på en ny förkylning så jag känner mig hänig och är snorig. Liam är också jätte förkyld.

I natt sov jag i vardagsrummet så Liam fick sova ensam med Henrik hela natten. Detta för att jag inte orkar agera levande napp 10 gånger per natt längre. Liam äter inte på grund av hunger, utan vill bara snutta. BVC rekomenderade att jag sov nån annanstans i några nätter och likaså andra mammor har rekomenderat mig det, så ska han sluta med det. Han är dessutom en välling- och napp-vägrare.

I natt gick det bra. Jag vaknade en gång utav att jag hörde honom gråta, men han somnade om ganska fort. Det var skönt att sova i soffan i natt. Jag ska även erkänna att det var första natten sedan Liam föddes då jag bara vaknade EN gång och inte fler. Det var skönt. Dessutom var det skönt att slippa amma, trots att mitt ena bröst var sprängfullt på morgonen när jag vaknade.
Jag hoppas följande natt går lika bra.

Nu har jag påbörjat att slänga ut julen i vårt hem. Vårt sovrum är först ut. Vi var på IKEA igår och då hittade jag nya sängkläder som jag ska använda och då blir det nya gardiner som ska upp med, likaså ny lampa i fönstret.

Vi möblerade om här hemma igår. Emil har fått tagit vårt gamla datarum som sitt rum och Emils gamla rum är vårt nya datatum/gästrum och även lekrum till Liam. Liam har så mycket leksaker nu så vårt vardagsrum passade inte längre att han hans saker i. Det såg så rörigt ut.

Nu ska jag ner i tvättstugan. Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0