Lite julmat

Vi har inte gjort nått idag. Liam och jag har haft en väldigt skön stund tillsammans innan vi hämtade Emil på dagis. Det är så skönt vissa dagar att inte göra nått alls, bara ha de skönt.

Under kvällen har vi gjort egen risgrynsgröt jag och Emil som vi åt till kvällsmat. Han tyckte det var kul att få röra med sleven i grytan :)
Samtidigt griljerade vi en julskinka. Jag fuskade och köpte en färdigkokad istället för att koka den själv. Emil fick röra ihop griljeringen och kleta på den på skinkan, det var också kul. Jag tycker det är kul när han kan vara med mer och mer och hjälpa till.
Det har varit härlig julkänsla i köket ikväll :)

Henrik kommer hem ikväll. Han hade köpt med godis till mig från båten, men jag vet inte vad för godis. Det var en överaskning. Hoppas det är nått med choklad, för jag är så sugen på choklad just nu!



Emil rör om i risgrynsgröten



Rör om i griljeringen till skinkan



Kleta på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0