Jag är en levande napp

Liam somnade utan att ammas till sömns i kväll, utan mig och tillsammans med Henrik. Dessutom skrek han inte länge heller, "bara" 10 minuter max. Jag börjar tröttna på att amma honom på nätterna och kvällarna. Han blir trots allt 1 år snart och jag ska börja jobba. Jag vet inte hur det kommer bli om dagarna om jag ska jobba heltid och dessutom amma honom flera gånger per natt. För tillfället ammar jag honom ungefär 10-15 gånger per natt när det är som värst.
Jag är en levande napp för honom. Jag/vi måste bryta mönstret, för han ammas inte utav hunger utan utav vana och för att det är så han har haft det i sitt liv.
Dock har han aldrig ätit och snuttat så mycket på nätterna som han gör nu, det blir bara värre och värre.
Henrik är ju ledig en del nu över jul, så han ska få ta Liam så mycket som möjligt så det kan bli en ändring på detta.

Nu har Emil jullov från dagis ända till den 11:e januari. Det kommer bli lång tid och han kommer sakna det väldigt mycket, tror jag.

Henrik, jag och Liam var i Karlstad på förmiddagen idag när Emil var på dagis, dels av privata skäl, men även för att handla lite julklappar. Det blev 3 stycken till på Toys`R´Us till barnen.

Nu ska jag kolla på Tvn innan det är bäddags för mig.




Kommentarer
Postat av: Elin- Theas mamma

Ja de låter inge vidare kul, får hoppas ni lyckas bryta mönstret lite innan du ska börja jobba!

Kan va skönt om du är utvilad ordentligt när de väl är dags att jobba igen..



Japp, jag har allt sett er spjälis :) Jättefin!!

2009-12-17 @ 22:00:31
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ahahah, det är ju inte jag utan Armani som göttar sig på ballen =p

2009-12-17 @ 22:06:00
URL: http://nicolediors.blogg.se/
Postat av: Maria, mamma till Lucas

Hoppas privata skälet gick bra! Kram...

2009-12-17 @ 22:11:53
Postat av: Minna.

Hej Karin..

Viggo va likadan när han va 8 mån. Då la jag mig i gästrummet 2 nätter och sen va det färdigammat..

Men han fick en flaska välling på natten i stället..

Snabbt o smidigt gick det,hoppas det blir lika för er..

Kram

2009-12-18 @ 09:12:53
Postat av: D

Liam är ju bara 11 månader,så liten!Jag tycker du ska prova. Men det är ju så härligt att amma...Kram till dig och lycka till !

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=32&t=150537&st=0&sk=t&sd=a

2009-12-18 @ 12:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0