Förvånad

Emil blev förvånad utav godiset i granen, men sen sa han: "Dom där ska jag äta på julafton, och då får du hjälpa mig att öppna dom mamma". Så sa han till mig i morse och har inte rört dem alls. Med "öppna dom" menar han den plast som är omkring dem.
Jag ska erkänna att jag själv inte kommer vara där och nalla dem, för jag tycker inte polkagris-smak är nån höjadre.

Idag har vi städat lite här hemma. Bland annat datarummet, som jag befinner mig i just nu, har fått sig en makeover. Det såg ut som ett bombnedslag här inne, men nu är det fint. Tack vare Henrik.
Jag bokade tvättstugan idag så jag kan tvätta upp lite gardiner och sängkläder som låg här inne i datarummet, lortiga och eländiga.
Fy FAN vad äckligt det var i tvättstugan idag. Det låg tvättmedel och sköljmedel kvar i tvättmaskinen (där man fyller på sådant) och filtret i torktummlaren var helt svart utav ludd som inte tagits bort. Jag tycker det är så dåligt att man inte kan torka bort eller skölja bort sånt efter sig. Det är lite äckligt faktist.

Nu ska jag till spisen, idag vankas det Värmlandskorv med hemmagjort potatismos och med kokta grönsaker till middag. JAMMI!

I eftermiddag ska Henrik jobba, men jag och barnen ska på dop i Karlstad. Min kusin Oskar ska döpas i Norrstrands kyrka.


Kommentarer
Postat av: helen & noah

åå värmlandskorv och mos... gott gott... mamma o pappa gör sån korv själva. jag tjata jämt om det så när thomas väl fick smaka så gilla han det inte. så det är det noah och jag äter så fort han är borta. det är en storfavorit hos mej och noah:) hoppas ni får det trevligt på dopet. vi kanske kan talas vid i telefon nån dag innan jul:)

2009-12-19 @ 12:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0