Dan före doppar dagen

Idag skulle man fått föräldrapenning av Försäkringskassan utbetald. Jag fick inte hela min ersättning, bara drygt 2000 kr! Det är ju skandal när de lovar ett visst utbetalningsdatum och inte kan hålla det!
Jag anmälde min föräldrapenning före den 11:e december som man skulle göra, men trots det får jag mina pengar den 28:e! När jag ringde och frågade dem så kunde de ej svara på varför det blivit så, dessutom gick det absolut inte ändra heller. Visst, jag överlever. Men det är tråkigt att förvänta sig något och sen blir det ändå inte så.

Jag har precis betalat och skickat in en bild på Liam till Nya Kristinehamns Posten. Han fyller ju 1 år om en vecka nu vår lille goding! Dock var jag sent ute (som vanligt) så den kommer publiceras i tidiningen den 30:e, dagen efter hans födelsedag.

Imorgon är det julafton! Vad mysigt det ska bli.
I eftermiddag ska jag ner på stan med Jennifer och kolla lite. Jag ska kolla om jag kan hitta nån mer julklapp och fylla på lagret lite.
Det är första året på flera år som jag inte kommer befinna mig på Bergvik i Karlstad. Det känns skönt faktist att bryta traditionen, för man stressar upp sig bland allt folk trots allt.

Nu ska vi gå och köpa kattmat till Åke på Lantmännen.


Kommentarer
Postat av: MichellesMamma<3

Alltid massa strul när det gäller fkassan förstår inte :(

2009-12-23 @ 22:01:01
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0