Bilar är till besvär

Åh, det är snart julafton! Härligt!

Jennifer här hos oss och hälsar på denna vecka och ska fira jul med oss :) Så idag hjälpte hon mig att passa Emil en stund på förmiddagen så jag kunde gå ned på stan, i lugn och ro. Där träffade jag Sara och Angelica och vi tog en fika på Café Paus.

På eftermiddagen idag var vi på stan och jag fixade en extra julklapp. Dessutom köpte jag ÄNTLIGEN en handkräm på Apoteket. Mina händer är så nariga och torra att det svider konstant!

Vår bil är trasig. Henrik lämnade in den på Volvo i går och de kollade vad felet var, det resulterade i att summan för att laga bilen slutade på 7400:- !
Vi hade samma problem med bilen i början av november, strax efter att garantin gått ut. Då "trollade" säljaren bort felet, men nu återkom det igen. Så jag kontaktade dem nu och försökte få dem att hjälpa oss på nått vis eftersom felet visat sig tidigare och att de hjälpt oss. Det slutade med att de i ren Goodwill betalade 5000 kr på att laga bilen, så får vi stå för resten. Jätte snällt av dem! De kunde lika gärna sagt Nej, eftersom garantin gått ut.
Så den 29:e december ska den in på Volvo här i stan.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tråkigt med bilen, spec nu när det är jul!

Jag vet tyvärr inte vad felet på henne va... Men det va jätte tråkigt!

Ja han ser ut som eran Åke tycker jag :)

Kram

2009-12-22 @ 20:18:45
URL: http://gumminasan.blogg.se/
Postat av: angelica <3mamma till liam<3

en babytravel syskonvagn :) Jätte fin tkr jag iaf.. Tack för idag, var skojj o ses!! :D

2009-12-22 @ 20:44:15
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: MichellesMamma<3

åå skönt det kunde lösa sig så pass bra med bilen även om jag anser de ska betala HELA summan.. men några tusen slapp ni ju lägga ut iaf.. Hoppas det löser sig på bästa sätt inte de roligaste tiderna att lägga ut pengarna nu runt jul nyår osv..

2009-12-23 @ 22:03:20
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: MichellesMamma<3

åå skönt det kunde lösa sig så pass bra med bilen även om jag anser de ska betala HELA summan.. men några tusen slapp ni ju lägga ut iaf.. Hoppas det löser sig på bästa sätt inte de roligaste tiderna att lägga ut pengarna nu runt jul nyår osv..

2009-12-23 @ 22:03:21
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0