Frukost

Jag har inte börjat på allvar med LCHF för att gå ned i vikt, men har påbörjat att börja testa olika recept och tänker framförallt påbörja min frukost enligt LCHF. Nu ska alla smörgåsar bort ur mitt liv!

Igår gjorde jag en lunch till mig som kan ätas kall idag, eftersom min lunch kommer bli stressig idag med tanke på utbildningen på BUP i Karlstad och direkt efter det ska jag på lektion här i stan.

Jag testade ett recept ur min bok med Äggplättar med tonfiskröra. Eftersom det var ganska mycket så fick jag över till min fruskot också så nu vet jag att det är så sjukt gott!

Jag tänker dela med mig att detta goda recept, går att äta till alla mål under dagen.




Äggplättar med tonfiskröra, 4 portioner.

4 ägg
1dl grädde
1 msk smält smör
1 krm salt

Tonfiskröra:
1 burk tonfisk i olja
½ dl creme fraiche
½ dl majonäs
4 cm finstrimmlad purjolök
ev. några kärnfria skivade svarta oliver
salt & peppar

Gör så här:
Vispa samman plättsmeten riktigt ordentligt. Hetta upp ett plättlagg. Smöra laggen en aning
och stek plättar av äggstanning helt hastigt på båda sidorna. Låt svalna och kyl tills det är dags att breda på röran.

Blanda majonäsen och creme fraishe med purjo och oliverna. Vänd ner tonfisken utan att smula och röra sänder den. Krydda. Varva plättar med tonfiskröran och bygg tprn i tilltalande höjd. Servera med sallad.


Kommentarer
Postat av: Darksess

Det ser jättegott ut! :) Jag klarar inte av att äta LCHF någon gång ibland då jag inte känner mig helt mätt efter en sådan måltid. Behöver gå in på det helt om jag ska köra det så jag kommer över sötsuget.

2011-01-27 @ 10:03:55
URL: http://www.darksess.com
Postat av: Darksess@soclog

Sv: Om jag var bra med barn skulle jag gärna göra det :P

2011-01-27 @ 14:48:33
URL: http://Darksess.soclog.se
Postat av: malin

det där lät alldeles helt underbart smarrigt ut:)

2011-01-27 @ 18:11:26
URL: http://troddedu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0