Föräldrautbildning

Jag har under denna torsdagsförmiddag varit på föräldrautbildning i Karlstad. Alla mina vänner, och bekanta, vet om sedan tidigare att min son Emil har fått diagnosen Asperger syndrom under våren 2010.

I och med detta så får man som förälder möjlighet till uppföljning under barnens uppväxt och upp i vuxen ålder som man så önskar.

Idag började vår utbildning där vi sammlas på BUP i Karlstad 5 torsdagar i rad och har en så kallad "utbildning". Man får träffa andra föräldrar som har barn med samma eller liknande funktionshinder, inom autismspektrat. Det ska bli otroligt kul och framförallt skönt att få göra detta och man inser faktist att man inte är ensam.

Idag träffade jag två bekanta på utbildningen, människor jag minst anat att jag skulle stöta på där. Det var kul faktist. Tänk att världen är så liten :)

Det ska bli mycket intressant att dessa torsdagar få dela massa information med andra. Väldigt kul var det också när vi presenterade oss och berättade om våra barn och deras funktionshinder. Man kunde känna igen sig så mycket i det som de berättade.

Detta ska bli mycket intressant och givande!

Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Så bra med uppföljningar och utbildning för att kunna lära sig mer :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0