Utflykt

Imorgon ska Emils dagis på utflykt till Mariebergsskogen i Karlstad. De ska åka buss och ha med sig matsäck. Emil var så otroligt glad ikväll när han gick och lade sig.
Han fick välja helt själv vad han ville ha med sig i matsäcken. Det blev en drickyoghurt, 4 små Safariyoghurt, 2 bananer och 3 Festisar. Han vill inte ha med sig nån smörgås. Mina barn är inga smörgås-fantaster direkt, bara knäckebröd gillar de i princip.
Men det känns lite "fattigt" och skicka med knäckebröd med smör på på en utflykt :D Även om Emil älskar det.

Imorgon ska Henrik lämna honom, för han är ledig. Jag skulle själv vilja lämna honom och se glädjen i hans ögon. För han kommer skina som en sol imorgon.

Det är så kul att ligga och prata med Emil på kvällarna när han ska sova. För han pratar så mycket just nu. Vi pratar om allt möjligt, om dagen, om morgondagen och om framtiden. Han är otroligt förståndig, även om han har svårt att få fram det i många situationer. Han är otroligt duktig och hans ordförråd är enormt. Han kan verkligen finna ord för allt och förklara sig otroligt bra, bara han är lugn. Jag tänkte på det idag nr vi låg där i hans säng; Tänk vad mycket som hänt på ynka 4,5 år! Från en liten bebis till en pojke som om bara 1 år börjar förskolan!

Jag älskar verkligen vår Emil, som verkligen lever upp till sitt namn. Jag önskar bara jag hade en Snickarbod att stänga in honom i ibland ;) ♥

Likheter ?





Kommentarer
Postat av: Anna

Men hjälp vad stor han kommer bli på en gång när han börjar förskolan, men förstår inte att det har gått så fort. Kommer ju ihåg det som igår, när du hade varit på ultraljud och var så lycklig när du visade korten för Malin (vår mentor). =)

2010-05-26 @ 22:31:15
Postat av: syster emma

Emil!!! <3 söta lila emil!! han är så söt! (ibland) hehe!! nnej, men sant han är ett väldigt fint barn!! och du är en fin mamma ;)

2010-05-27 @ 00:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0