Blivande student ?

Jag har hållit det hemligt ett tag nu för de flesta för att slippa onödigt gnäll på jobbet bland annat, men från och med idag känns det bara fånigt att hålla det hemligt. Detta är min blogg där jag skriver det mesta, som min dagbok, där jag skriver ned saker som är kul att läsa och minnas tillbaka till. Ska jag vara ärlig så bloggar jag mest för min egna skull, mina närmsta vänner och släktningar. Jag är inte ute efter nån "stor" blogg och en massa kommentarer. Fast visst är det kul när man får kommentarer, vilket inte händer allt för ofta ;)

Jag ska förhoppnignsvis börja studera till hösten! Jag ska bli student om jag får som jag vill!
Jag lämnade in min studieledighetsansökan idag till min chef. Jag vill ha kvar mitt jobb så jag kan arbeta på loven, framförallt sommarloven så man får inkomst under de månaderna också.

Jag har sökt in till en YH (före detta KY-utbildning) här i Kristinehamn där jag ska läsa till Läkarsekreterare, eller också Medicinsk sekreterare som det heter. Utbildningen är på fyra terminer och ska förhoppnignsvis leda till ett jobb direkt efter avslutad utbildning. Jag har fått hem utbildningmaterialet och annan viktigt information och denna utbildning verkar passa mig och mina kompetenser så bra!

Det är säkert massor av människor som sökt in till hösten, så jag vet inte ännu om just jag får börja. Vi ska ha en testdag den 1/6 där vi ska få göra tester i engelska, svenska och datakunskap. Sen kommer svaret om vi kommit in på skolan i juli.

Det blir två fattiga år där jag kommer få ta studielån, men det bryr jag mig inte i. Jag vill bli nått i livet, jag vil ha en utbildning och en bra grund. Jag ser fram emot detta och håller alla tummar för att jag får bli en av de 18 personer som börjar studera till Medicinsk skereterare till hösten!


Kommentarer
Postat av: Emma

Håller tummarna för dig Karin! Klart du kommer in =)

2010-05-05 @ 23:51:54
URL: http://nicolediors.blogg.se/
Postat av: Linda

va kul, den utbildningen har jag med funderat på att läsa nästa år.

Hoppas du kommer in. Håller tummarna för dig. Hälsa barnen. kram

2010-05-06 @ 06:43:24
Postat av: Emma, mamma till Moa

Men ååh va roligt för dig! Håller tummarna hårt att du kommer in.

Apropå studiemedel, du kan ha rätt till extra studielån om du har jobbat ett visst antal år som de kräver. Kanske kan va värt att kolla upp.

Ha de bra, så får vi se till att få till den där "träffen" snart =)

Kram!

2010-05-06 @ 09:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0