Helg, älskade helg!

Jag älskar helgerna och längtar efter dem på vardagarna så jag blir tokig! Det är så skönt att sätta sig i soffan på fredags kvällarna, äta nått gott, hämta täcket och bara somna framför TVn. Underbart!

Idag snöar det som tusan, som om vi inte hade tillräckligt?! Jag ska strax åka och veckohandla i ovädret sen ska jag ner på stan med Jenny och Emma. Jag måste hitta nått fint att ha på mig ikväll när vi ska på PARTY!

På tal om veckohandla så borde jag ha gjort det under veckan, redan i måndags. Men vi har ju inte haft nån bil, så jag har fått handla det som behövs för dagen på COOP, eftersom det är för jobbigt att bära hem allt på egen hand annars. Hur som helst i torsdags kväll fick vi låna en lånebil av Wärmlandsbil (Volvo). TACK OCH BOCK! Jag blir tokig utan bil.

Hur det går med vår egna bil (som jag saknar väääldigt mycket) det vet jag inte. De hittar inte felet på den. Nu har de plockat isär bilen och håller på att kolla igenom all databoxar och sladdar, eftersom de tror att det är ett elektriskt fel. Jag hoppas vi får den till veckan igen, men att den då är lagad. Jag vill inte ha mer krångel nu.

Vi fick låna en Renault av Volvo. Den är för visso ny, men så otroligt "plastig" och den känns så billig på nått vis. Den ser modern ut och är väldigt lättkörd måste jag säga. Fast jag fick lätt panik när jag skulle hämta den, för det är ingen vanlig nyckel som man stoppar i tändningslåset och vrider om för att starta. Det är en slags bricka som man stoppar i ett hål och sen trycker på en knapp för att starta och stänga av bilen. Tacka vet jag ett vanligt tändningslås, och tacka vet jag vår älskade Vovlo.




Älskade och saknade bil...



Nu ska jag dra till MAXI.


Kommentarer
Postat av: Lennart

Är väl nån kabel som brunnit. KORTSLUTITS! Som på min

2010-02-21 @ 09:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0