Förkylda

Så typiskt att jag och Liam har blivit förkylda. Jag har mått väldigt dåligt under dagen, men just nu är det stabilt. Jag är mest snuvig och har ont i halsen. Liam verkar mest snuvig, annars är han sig själv.
Jag hoppas att dagis inte skickar hem honom imorgon på grund av snuva, för det vore lite väl överdrivet i så fall. Det är skillnad om han skulle få feber eller så.

Barnen har precis lagt sig och även somnat. Liam har hela helgen och även i kväll somnat utan problem i SIN säng. Det är första gångerna som han ens sover i sin egna nya säng, på riktigt. Jag trodde han skulle protestera och gråta eller rättare sagt skrika av förtvivlan när vi lade ner honom i sängen, men han somnade tvärt. Dessutom har han sovit hela nätterna utan att väcka oss, underbart.
För att göra processen att vänja honom vis sin egna säng lättare flyttade vi spjälsängen intill min sida av vår säng. Det ser helt "packat" ut men det känns tryggare på nått vis.

Helgen har gått fort. Igår hade vi besök av Peder, Maria och Lucas. Idag kom grannarna Sophie och Melker ned på besök. Så vi har haft fin besök hela helgen.
Igår hann vi även med ett besök på stan. Emil fick ett par nya stövlar han ska ha till våren och Henrik köpte sig en stickad tröja och ett par chinos på Dressman.
Jag har hela tiden tänkt att Dressman är en "gubb affär". Men så fel jag hade, de har ju massa fina kläder även till en yngre generation.

Nu ska jag fixa inför morgon dagen, lägga fram kläder och sånt där...

 


Kommentarer
Postat av: marie

nej va trist krya på er. ja dressman har faktiskt ganska mycket fint till både yngre och äldre till vettigt pris och härligt att han sover i sin egen säng. Brjar verkligen bli stora killen:D

2010-02-07 @ 20:59:48
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Malin

2010-02-08 @ 21:35:36
URL: http://missmaaliin.blogg.se/
Postat av: malin

Tack:) det blir i kristinehamns kyrka. sen blir det till torpåsens bydgegård:) Nja det går inte så br. kör lite annat diet nu. hehe

allt bra med er?

2010-02-08 @ 21:36:56
URL: http://missmaaliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0