Älskade fredag!

Fredag är bäst, så är det bara. Man är trött och man känner sig sliten, men va fan! Man har ju heeeela helgen på sig. Jag älskar tanken att veta att man får vara ledig både lördag och söndag.

Mamma och pappa kom in till oss när jag hämtat barnen på dagis idag. Vi köpte pizza och åt tillsammans. Det var jätte trevligt. Sen var det meningen att Emil skulle åka med dem hem till Björneborg, som han tjatat om jätte länge. Han till och med slogs och skrek på mig på dagis för han ville åka till mormor och morfar NU NU NU!! 
Fast som vanligt när nått ska hända lägger han sig på tvären och vägrar, som VANLIGT! Men jag hade planerat morgondagen med en stund på stan och träffa några vänner. Så han fick åka med till mamma och pappa ändå. Bara han fått på sig overallen, skor och mössa gick de bra.

Emil är sådan, han tjatar och skriker om saker som ska hända. När denna saken precis ska hända, som idag när de skulle åka med mormor och morfar, så "låser" han sig och vägrar. Då skriker han om det istället. Han är aldrig nöjd känns det som ibland.

Jag känner mig lite irriterad just nu över hur situationerna hela tiden utvecklas här hemma och vart vi än befinner oss. Jag börjar tröttna på att ha det så här. Fast vad ska man göra?!

Henrik har åkt till Tyskland/ Kiel i tre dagar nu. Så därför såg jag extra fram emot denna barnvakt över helgen. Ja vill bara vara JAG utan massa tjafs och gnäll hela tiden. Jag har förvisso Liam här hemma, men han är ganska lätt att ta hand om just nu.

Jag ska göra en del viktiga saker och nödvändiga saker i helgen. Imorgon ska jag som jag skrev tidigare på stan också. Jag ska titta lite på kläder till oss alla. Helst av allt skulle jag vilja åka till Karlstad eller Marieberg i Örebro, men det gör jag nån annan helg istället. På stan ska vi även träffa Jenny och hennes syster och fika lite :)

Nu ska jag städa "lill- toan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0